Fourth Wing - Negyedik szárny a színfalak mögött

 



Rebecca Yarros - Fourth Wing, Negyedik Szárny


Elkezdtem: 2024. 05.01.


Előzménye: Tiktok videókon át rengetegen kezdtek vele foglalkozzni, Sárkány imádóként nem volt vitás, hogy én is beszerezzem.


Mivel élfestős könyvek egyre jobban kerülnek előtérbe ezért ha tudom, hogy van élfestett verziója azt is meg fogom jegyezni. 


Az én példányom nem élfestett, borítója mese szép, imádom, úgy érzem nem is szükséges, hogy festett legyen.

Hátránya: Ebben a példányba nincs meg az a két plusz fejezet ami az élfestett társában viszont van.

Hátránya 2: Sajnos a rainydays nem a jó fordításairól híres.


Térkép van benne, imádom.


Az első könyvem melybe figyelmeztetés van, plusz függővéges, pazar…


Még egy térkép.


Szereplői szemszög, nincs mesélő.


23. Oldal itt van egy fordítási hiba szerintem 

hatékony helyett pl. megingathatatlant tudnék vagy tántoríthatatlan elképzelni.


24. Oldal szó ismétlés ez a nő


26. Oldal beleszuszakol? Nem bele tuszakol?


Úgy érzem mintha csalnék, igen csatába indulsz. Mi van? 😅


Köpködi felém a jó tanácsait ez fenomenális🤣


Ezek után már nem volt gond és olvastatta magát, családi progi miatt 11 fele offoltam az olvasását.



47. Fejezetnél van a második fejezet


71. Meglepődnél, hogy milyen sok mindenre képes vagyok a nyelvemmel.

Mi van? xD 

Kicsit máshogy fogalmaztam volna ezt. 


05.03. Péntek


104. Oldalnál tartok, az eddig elolvasott oldalakkal a 72. Oldaltól nem gondom, annyira magába szippant, hogy ezt olvastam utazás közbe, otthon is, pékségbe, ott ahol tudtam kezembe fogtam. Eddig Xaden szimpatikus, nem tudom miért mert érezhető nála, hogy nem kedveli Violetet. 

Dain, tetszik ez a gyerekkori barátok vonal de olykor tesz lépéseket amire én tuti azt mondanám, hogy gyerekkori barátság ide vagy oda de nem engedek a befolyásának. Ha én sárkány lovas akarok lenni az leszek, ha pedig varázslattal mezei pitypang akkor meg az, senki se határozza meg. Egy jó barát oké aggódik, jelez de ennyire ne. 


104. Oldal csak semmi nyomasztás? Ez itt zavaros nekem. 

165. Oldal alja zavaros már most jóval több színt látni szereplői körül.


218. Egy tanult okos nő nem tudja mi az önsajnálat? Most ez komoly?


05.06.

Huuu hétvégén jó belehúztam.

221. oldal


298. Oldal

Milyen barát az aki beleszól és győzköd a döntési jogomról? Ha fene, fenét eszik is, ha engem is két sárkány választana akkor megtartanám őket. Persze nem akarnám a sárkányokat megsérteni, de ragaszkodnék egy megoldáshoz. Dain elhiszem, hogy igazán jó barát akar lenni, de itt most nem értem…


Engeeem nem érdekel ki mit mond Xaden szimpi és . : D



05.08. 326 oldal


369. Oldal Mazochistának kellene lennem, hogy lefeküdjek veled…

Okey….miért van olyan érzésem, hogy ez rövid időn belül mégis megtörténik?


399 oldal jelel vissza, he?


Odébb is volt, hogy jelnyelven jelzett, nem tudom miért van így fordítva, ennek lehet utána nézek.


413. Oldal

Nem is tudom, hogyan kellene sorban alatta.

Elég leuraló gesztus, és mindenképpen hátralépés, de közben… Olyan figyelmes.

Tessék? Ez meg mi?

424 Összefut a nyál a számba ahogy még egyszer végig mérem izmos hátat…

 Az én számban is🤣🤣🤣🤌🤌


425. Ő csak tolerálja a létezésem én meg itt nyáladzom rá. Ő… oké😅😃

427. Kis híján kibuggyan a helyéről 🤔🤔🤔😆


429. Némi észt rázzak a gyönyörű fejébe. 🥹🥹🥹🤨😆


436 Na Sárkányok egymásnak esnek ejnye…😁


446 arra vágyom hogy még egyszer leszánkázzak azon az átkozott lépcsőn 😅


Holnapi nap gyászosnak ígérkezik …He? 😃


507 egy 7000 forintos könyvnél nem volt idő ellenőrizni egy betű stílusnál, hogy a helyőrségnél hiányzik az ő. Ez komoly? 

Milyen kiadó az aki nem ellenőrzi a munkáját? 🤨


05.19. Vasárnap

510.oldal

512. Oldal gyönyörűséges szája /kicsit se szerelmes az írónő Xadenbe/ xD

519. Oldal A szívem kis híján felrobban a legcsodálatosabb fajta meglepetéstől… 🤔🤔🤔

532. Oldal

Asztal közepén foglal helyet…🤔


538. Oldal

Srácok, esetleg előkapjatok mindketten, és összeméritek?

🍌+🍌=🐛👌🤣🤣🤣🤣🤣



570. Oldal a félelem végig tud szánkázni?🤔🤣


595. Oldal végre megérkeztünk aaaaa lepedőgyűréshez…

664. Oldal újabb lepedő gyűrés és villám dobálás gyenge idegzetűek balra el😅😂


Befejezve

2024.05.22.


Úr Isten, pedig nem olvastam hétvégente, és mégis, 22 napja kezdtem és a végére értem. Ez elmond mindent. A sok vicces megjegyzésem után is, pörgős, izgalmas, lehetetlen, rengeteg som (Mintha olvastam volna már valahol ezeket) érzet. 

Ebben a sztoriban Tairn és Andarna meg természetesen Sgaeyl mentenek sokat a borzasztó fordításokon. Én egy idő után már csak nevettem, próbáltam elengedni magam és ez sokat segített.

Sok mindent nem mernék írni, biztos más írt már róla Spoilerekkel én azért annyit tennék az egészhez, ezt mindenképp angolul kell elolvasni. Volt olyan aminél én rájöttem, hogy ez borzasztóan lett fordítva, a legrosszabb, hogy mindezt így ki is engedték azzal a címszóval, hogy a nagy Hype varázsára úgy is sokan megveszik.

Egyetlen egyet bánok, hogy az él díszített verzióban plusz két fejezet van Xaden szemszöggel, míg ebben egy.


Azt viszont nem értem, hogyan lett a nem él dekorált több, az éldekorált kevesebb…


Minden esetre nem kell sokat várni, hogy megtudhassam a függővég folytatását és akkor, érkezni fogok újra. 


molyos vélemény olvasás nem történt.